Abdulkadir Uraloğlu: Ankara-İstanbul Üstün Süratli Tren Sınırı’nın ön proje çalışmalarını tamamladık

featured
service
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala
AA

Türkiye yeni yatırımlar kazanmaya devam ediyor…

Abdulkadir Uraloğlu, Sakarya’da İsviçre Devlet Demiryolları için üretilen Yeni Kuşak Akıllı Demiryolu Bakım Araçları Teslim Töreni’ne katıldı.

Uraloğlu, konuşmasının başında İstanbul Küçükçekmece’de AK Parti’nin seçim çalışmalarını yapılan atağa reaksiyon gösterdi.

“Bu saldırıyı ben şiddetle kınıyorum”

Bir seçim sürecinde olunduğunu ve bu süreci demokratik bir yaklaşımla yürüttüklerini belirten Uraloğlu şu tabirleri kullandı:

Maalesef bunu zehirlemeye, sabote etmeye çalışanlar var. Dün akşam saatlerinde maalesef Küçükçekmece’de ki seçim çalışmaları sırasında düzenlenen bir atakla bu seçim süreci sabote edilmeye çalışılmıştır. Sayın komite liderimizin yeniden adliye sarayında bahsettiği mevzu maalesef gündeme gelmiştir. Lakin buna ne kadar hazırlıklı olduğumuzu da daima birlikte göstermiş oluyoruz. Bunların bir sonuç alamayacağını, emellerine ulaşamayacaklarını hepimiz biliyoruz, bu türlü inanıyoruz, yolumuza da bu türlü devam ediyoruz. Allah’ın müsaadesiyle bunlar başarılı olamayacak. Buna müsade etmeyeceğiz. Bu saldırıyı ben şiddetle kınıyorum. Ve orada yaralanan vatandaşımıza da acil şifalar diliyorum.

Son 22 yılda Türkiye’nin dört bir yanında çok sayıda yatırım ve proje gerçekleştirildiğinin altını çizen Uraloğlu, “Sayın Cumhurbaşkanımız liderliğinde demiryollarını 2002 yılından itibaren başlattığımız gelişim atılımlarıyla öncelikli dal olarak belirledik. Demiryolu çizgilerimizin limanlara, havaalanlarına, lojistik merkezlere kontağını sağlayarak demiryollarımızı kombine nakliyata uygun yeni bir anlayışla ele aldık.” diye konuştu.

Uraloğlu, projelerle yalnızca doğu-batı sınırında değil, kuzey-güney kıyıları ortasında da demiryolu ulaşımını iktisada katkı sağlar hale getirmeyi planladıklarını söyledi.

Bakan Uraloğlu, son 22 yılda demiryollarına ise 22,1 milyar dolar yatırım yapıldığını tabir ederek, “Demiryollarımızın tamamını elden geçirdik ve yeniledik. Tarihi İpek Yolunun canlandırılmasını amaçlayan ‘Bir Jenerasyon Bir Yol’ teşebbüsünün en kıymetli halkasını oluşturan Bakü-Tiflis-Kars demiryolu sınırını inşa ettik. Bu proje ile birlikte Asya ile Avrupa kıtaları ortasında kesintisiz demiryolu ulaşımını mümkün hale getiren Marmaray ile Londra’dan Pekin’e kadar en inançlı, kısa ve ekonomik milletlerarası demiryolu koridorunu oluşturduk” biçiminde konuştu.

“Demiryolu sınır uzunluğumuzu 28 bin 590 kilometreye yükselteceğiz”

Uraloğlu, 2002 yılında 10 bin 948 km olan demiryolu ağını 14 bin 165 kilometreye çıkardıklarını belirterek, şunları kaydetti:

Ülkemizi sıfırdan süratli trenle buluşturarak 2 bin 251 kilometre süratli tren ağı inşa ettik. Ankara-Eskişehir, Eskişehir-İstanbul, Ankara-Konya, Konya-Karaman ve Ankara-Sivas Süratli tren çizgilerini hizmete sunduk. Artık de Ankara-İstanbul Üstün Süratli Tren Çizgisi projesini gündeme aldık ve ön proje çalışmalarını tamamladık. Harika süratli tren çizgimizin güzergah uzunluğu 344 kilometre olacak. Saatte 350 kilometre sürate ulaşacak trenlerimizle seyahat mühletini 80 dakikaya indirmeyi planlıyoruz. Ayrıyeten Gebze’den Yavuz Sultan Selim Köprüsü üzerinden geçerek İstanbul Havalimanı’na ve son olarak Çatalca’ya ulaşacak Kuzey Marmara Süratli Tren sınırı projesini de planlarımız ortasına aldık. 2053 Ulaştırma ve Lojistik ana planı ve yol haritamızla, süratli tren hizmeti alan vilayet sayımızı; Ankara-İzmir, Mersin-Adana-Gaziantep, Halkalı-Kapıkule üzere tüm süratli tren projelerimizi tamamladığımızda 52’ye çıkartacağız. Demiryolu çizgi uzunluğumuzu da 28 bin 590 kilometreye yükselteceğiz.

“Kalkınma yolu ile bölgemiz için hayati bir ilişkiyi tesis etmiş olacağız”

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye’nin milletlerarasındaki en kıymetli projelerinden birinin de Kalkınma Yolu Projesi olduğunu belirterek, “Projeyle; Hindistan, Doğu Asya ve Basra Körfezi ülkelerinden Irak’ın güneyinde inşa edilmekte olan FAV Limanına gelecek yüklerin, bin 200 km’lik çift istikametli otoyol ve demiryolu inşa edilerek Türkiye’ye ulaştırılmasını planlıyoruz. Buradan da ulusal ağımıza bağlayarak limanlarımıza ve öteki ülkelerle hudut geçişlerimize ulaştıracağız” dedi.

Bakan Uraloğlu, Kalkınma Yolu Projesiyle Güney Asya ve Orta Doğu’yu; Avrupa, Kafkasya ve Kuzey Afrika’ya yeni bir güzergah üzerinden bağlayacaklarını belirterek, “Bu projenin hayata geçirilmesiyle, kuzey-güney istikametinde bölgemiz için hayati bir irtibat tesis etmiş olacağız. Bu koridorun ülkemizden Avrupa’ya demiryolu geçişi 2 bin 88 km olacaktır. Kıymetli kısmı hala işletmede olan güzergahın 130 kilometresini de yeni inşa edeceğiz” diye konuştu.

“Demiryolu ağımızı yerli ve ulusal demiryolu sanayimiz ile taçlandırdık”

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak hayata geçirdikleri tüm projelerde yerlilik ve ulusallık konularını ön planda tuttuklarını vurgulayarak şöyle konuştu:

Ülkemizdeki demiryolu ulaşım ağımızı geliştirirken bir öteki amacımız de dünyadaki gelişmeleri takip etmek ve yeni teknolojilerle donatılmış yerli demiryolu endüstrisini geliştirmekti. Bu noktada demiryolu ağımızın gelişimindeki tüm muvaffakiyetleri tekrar birebir periyotta gelişen yerli ve ulusal demiryolu sanayimiz ile adeta taçlandırdık. Devlet eliyle yapılabilecek her türlü yasal düzenlemeleri yapıp özel dalın önünü açtık.

Bakan Uraloğlu, Cumhuriyet’in 100. yılı olan 2023 yılının birinci ulusal elektrikli tren setlerinin de hizmete alındığı, yüzde 70 yerlilik oranı ile üretilen yerli ve ulusal şoförsüz metro aracının raylara indirildiği, birinci yerli ve ulusal metro sinyaliyazisyon sistemlerinin kullanılmaya başlandığını bir yıl olduğuna dikkati çekti.

“Milli Banliyö Tren Seti Prototip araç üretimi çalışmalarımız devam ediyor”

Uraloğlu, konuşmasına şöyle devam etti:

Ülkemizin saatte 160 km sürate sahip ‘Yeni Sakarya’ ismini verdiğimiz birinci Ulusal ve Yerli Elektrikli Tren Seti Projemizde, 2 prototip seti tamamlayarak hizmete sunduk. Seri üretime başladık, 2030 yılına kadar bu tren setlerinin sayısını 56’ya tamamlamayı planlıyoruz. Saatte 225 km sürate sahip Ulusal Elektrikli Süratli Tren Seti Projesinde de tasarım çalışmalarında son evreye geldik. 2024 yılında prototip üretimin tamamlanmasını planlıyoruz. Eskişehir 5000 Ulusal Elektrikli Anahat Lokomotifi Projesi’nde de prototip imalatını tamamlayarak raylara indirdik. Ulusal Banliyö Tren Seti Prototip araç üretimi çalışmalarımız devam ediyor.Milli tren vizyonu ile ulusal banliyo ve süratli tren projesinde cer motoru, cer konvertörü ve tren denetim yazılımını da TÜBİTAK-RUTE ile birlikte TÜRASAŞ markalı olarak geliştiriyoruz. Ve artık Kayseri’de faaliyet gösteren öbür bir özel şirketimiz ASPİLSAN tarafından yüzde 51 yerlilik oranıyla üretilen birinci gereksinim aküsü bataryalarına sahip metro araçları da kullanacağız.

“Ülkemize 7 milyon euro bedelinde katma bedel sağlayacaklar”

Uraloğlu, Türk firmalarını neleri başarabileceklerini bugüne kadar hayata geçirdikleri proje, eser ve yapıtlarla gösterdiklerini belirterek, şunları kaydetti:

ÖZBİR’de onlardan bir tanesi… Gaziray Ulusal Banliyö Projemiz için; taban sistemi, yan duvar kaplamaları şoför masası alt ve üst etekler ve boji ilişki elemanları üretimini ÖZBİR yaptı. Ulusal Elektrikli Tren Seti Projemiz için şoför masası ve üst etekler üretimini de gerçekleştiren ÖZBİR bu projelerdeki değerli paydaşlarımızdan biridir. Ayrıyeten 17 yıldır demiryolu kesiminde kazandıkları deneyim ve 6 farklı ülkede bitirdikleri işlerle ülkemize büyük katkılar sağladılar. İsviçre Devlet Demiryolları için üretecekleri 8 yeni jenerasyon Kataner Sınırı monte ve demonte aracı ile 28 adet vinçli yol bakım aracı projeleri ile toplamda ülkemize 7 Milyon Euro pahasında katma kıymet sağlayacaklar.Türkiye Yüzyılı’na raylı sistem üreticileri ortasında en üst sınıfta yer alarak başlamanın gururunu yaşıyoruz.

Bakan Uraloğlu, açılış merasiminin akabinde fabrikaya gezerek, yapılan araçların imalat yerlerini inceledi.

Haber Kaynağı: Anadolu Ajansı (AA)

mutlu
vir_sl_
Virüslü

Tamamen Ücretsiz Olarak Bültenimize Abone Olabilirsin

Yeni haberlerden haberdar olmak için fırsatı kaçırma ve ücretsiz e-posta aboneliğini hemen başlat.